Timothy Wilks se rozhodl obohatit svůj youtubový kanál o jedno „prank“ video. Se svým kamarádem uspořádali falešnou loupež a v pátek v noci přistoupili s noži ke skupince lidí, která postávala na ulici Jeden z ohrožovaných však hbitě zareagoval a falešného útočníka zastřelil.
Případ zaznamenala policie v Tennessee v pátek po deváté hodině večerní místního času. Incident se odehrál na parkovišti zábavního parku Urban Air. Timothy Wilks se svým kamarádem předstírali přepadení, a s řeznickými noži přistoupili ke skupince lidí.
Celý natočený incident měl poté skončit na Youtube, kde by jako jedno z prank videí sloužil k pobavení ostatních.
Skupinka však nevěděla, že se jedná o prank, a jeden z jejích členů ve snaze ochránit sebe a své okolí jednoho z falešných útočníků zastřelil. Střelcem byl třiadvacetiletý David Starnes, který poté uvedl, že o pranku nevěděl, a chtěl se pouze bránit.
Případem se nyní zabývá policie v Tennesee. Zatím nikoho ze smrti Wilkse neobvinila.
Komentář ABŠ:
Jsou věci které nejsou legrací a legrace (“prank”) se z nich nedělá. Ozbrojený útočník je rozhodně jedna z nich. Že to nakonec stálo “útočníka” život je smutné, ale zvláště v USA, kde jsou často lidé ozbrojeni, to mohl čekat.
Když profesionální policisté z prvosledových hlídek PČR ve školách se zaměstnanci (bez žáků) prakticky nacvičují jejich možnosti chování při útoku ozbrojeného útočníka v rámci komplexního projektu “Ozbrojený útočník ve škole”, která zaštituje ABŠ, vidíme u zaměstnanců řadu emotivních reakcí. Mnohdy zcela nevypočitatelných. Snad něco takového nenapadne žáka nebo návštěvu ve škole s tím, že to je jen “prank” a součást nějaké hloupé sázky.
S hrůzou čtu info na stránkách ABŠ. V současné době „covidové“, kdy není umožněno dětem navštěvovat školu a nejen to, ale zejména se nemohou stýkat na různých kroužcích a jiných aktivitách, kde zažívají velmi důležitý sociální kontakt či chcete-li komunikaci, je informace, že někoho vůbec napadne natočit jakýsi „prank“ a je při něm zastřelen, velmi hrozivá.
V této době, kdy velmi narůstá počet dětí, které musí navštívit odborníky a řešit s jimi různé duševní poruchy plynoucí z dlouhavých opatření, musíme jen doufat, že něco obdobného nenapadne žádné naše dítě v ČR.
Vznik a nárůst agresivity u dětí jen ukazuje, jak by bylo dobré, kdyby již děti mohly chodit do školy a věnovat se nejen vzdělávání, ale i sociální komunikaci.