Fórum pro prožitkové vzdělávání, z.ú. je nestátní nezisková organizace založená v roce 2014. Hlavním pilířem činnosti jsou interaktivní prožitkové programy pro děti školního věku a studenty středních škol. Tyto programy jsou zaměřeny primárně na oblast prevence rizikového chování a dále pak také na sociální a osobnostní rozvoj. Vzdělávací programy realizuje přímo ve školách či v dětských domovech. Od roku 2016 jsou držitelé akreditace MŠMT pod číslem MSMT- 32722/2018-2-891.
Primárně se zaměřuje na využívání prostředků interaktivního edukativního divadla pro prevenci sociálně problematických jevů, jako například šikany a kyberšikany, nedostatečné finanční gramotnosti, mentální anorexie či dětské obezity, domácího násilí apod. Spolupracujeme se zkušeným hereckým a lektorským týmem, který na základě dlouhodobé praxe ovládá techniky tzv. divadla fórum, strukturovaného dramatu a dalších nástrojů prožitkové pedagogiky. Jedná se přitom o ideální způsob, jak vzdělávání ve zmíněných oblastech v praxi realizovat.
Něco prožít na vlastní kůži je nejlepší školou pro život. Fórum pomáhá školákům a pedagogům učit se zvládat obtížné a krizové situace, lépe komunikovat, vzdělávat se pomocí prožitků. Vše formou edukativních představení, projektových dnů, seminářů a workshopů.
Výběr edukativní představení
Prevence šikany – Představení Proč zrovna já?!
Anotace
V současné době představuje šikana noční můru nejednoho pedagoga, stejně tak i rodičů. Učitelé mají strach, že se jim nepodaří včas identifikovat a také aby ji uměli dobře vyřešit, rodiče se zase obávají, že nedokážou své dítě dostatečně ochránit. Proto je důležité, abychom do prevence šikany zahrnuly také děti, kterých se to bezprostředně týká. Každá škola má svou kulturu, kterou společně se všemi vytváří. A aby tato kultura vycházela z demokratických principů, musíme tyto principy nejen znát, ale také je umět prakticky v běžném chodu školy využívat. Naše představení poukazuje na to, jak to může vypadat, pokud tato demokracie v praxi selhává. Pokud včas neodhalíme negativní chování dětí vůči sobě, může to vést až k šikaně. V našem představení si děti mohou uvědomit, že každý jeden z nich hraje důležitou roli. Tak důležitou, že mají moc ovlivnit, jakým směrem se může ubírat zpočátku nevinné škádlení spolužačky.
Cíle:
– Žáci se naučí rozlišovat mezi škádlením a šikanou.
– Vyzkouší si, jak mohu pomoci spolužákovi, který je obětí šikany.
– Uvědomí si, že každý má moc změnit i sebevíc bezvýchodnou situaci a že každá taková situace má řešení.
Určeno pro žáky 5. až 9. tříd základních škol a 1. a 2. ročníků středních škol.
——-
Prevence kyberšikany – Představení Jsi nula…!!!
Anotace
Viktor je kluk z „dobré“ i když neúplné rodiny. Jeho matka je velmi vážená právnička a do syna vkládá svoje mnohdy přehnané naděje. Viktora velmi část kritizuje a vybíjí si na něm i svůj nenaplněný partnerský vztah. Viktor to tedy doma nemá jednoduché, bohužel si svoje trápení řeší přes spolužáka Tomáše.
Tomáš je normální kluk, ale nemá moc kamarádů. Těžko říct, proč to tak je. Asi to všechno začalo před čtyřmi lety, kdy mu zemřel otec. Tomáš má pěkný vztah s maminkou a ve třídě miluje spolužačku Kačku.
Viktor a jeho parta kluků si z Tomáše čím dál častěji dělat legraci, občas i hodně krutou. Šikanují ho a to nejen fyzicky, ale hlavně přes „IT technologie“, jak se říká jazykem dneška. Je to pro ně velikou zábavou. Tomáš po nějaké době již propadá beznaději života. Nerozumí, co se děje a kdo za tím vším stojí. Tomášův příběh mohl dopadnout úplně jinak, kdyby…
Cíle:
– Žáci se seznámí s pojmem šikana/kyberšikana, včetně jejích projevů a možných následků.
– Vymyslí, na vlastní kůži pak prostřednictvím technik prožitkové pedagogiky vyzkouší různé strategie, jak se bránit kyberšikaně.
Určeno pro žáky 4. až 9. tříd základních škol.
——-
Prevence násilí – Představení Nekecej a hraj!
Anotace
Už Vám někdy “bouchly saze”? Měli jste někdy z někoho strach? Každý se může stát obětí násilí, ať už fyzického nebo psychického. A každý také může násilí působit. Jak se chovat tváří tvář ohrožení a jak zajistit abych se sám nestal násilníkem? V rámci projektu se žáci seznámí s pojmy jako je emoce, agrese, násilí. Naučí se rozeznávat hranici mezi asertivním chováním a násilím. Prostřednictvím technik prožitkové pedagogiky si pak vyzkouší, jak reagovat v situaci, kdy jsou potenciální obětí násilného chování s cílem se takovémuto násilí vyhnout.
Cíle:
– Žáci se naučí rozlišovat pojmy konflikt, hněv, agrese, násilí.
– Vyzkouší si, jak pracovat s vlastní agresivitou a jak se bránit agresivnímu chování okolí
– Naučí se rozlišovat, kde je pro ně hranice mezi asertivitou a násilím.
Určeno pro žáky 4. až 6. tříd základních škol.
——-
Více informací o nabízených edukativních představeních, projektových dnech, seminářích a workshopech najdete na stránkách projektu https://www.forumppv.cz/ .